FAQ items aan het laden...

De juiste ICT-dienstverlener vinden vermijd deze 8 fouten

ICT dienstverlener: Je bedrijf kan enorm veel baat hebben bij de samenwerking met een ICT dienstverlener.

Je bedrijf kan enorm veel baat hebben bij de samenwerking met een ICT dienstverlener. Wel moet je een aantal belangrijke fouten vermijden bij het kiezen van jouw IT team.

Tijd die wordt besteed aan het uitzoeken van de technologie die je in je bedrijf gebruikt, kan kostbaar zijn. Terwijl je hiermee bezig bent kan je je niet concentreren op je reguliere zakelijke behoeften, wat vervolgens kan resulteren in een slechte klanttevredenheid.

Dit is waar ICT dienstverleners een belangrijke rol kunnen spelen.

ITR Automatisering

Zij stellen je in staat hardware en computing-gerelateerde diensten uit te besteden, denk aan beheerde IT-beveiliging en Cloud computing. ICT dienstverleners kunnen ook zorgen voor een robuuste IT-infrastructuur, dit maakt het mogelijk om je aandacht te richten op activiteiten die inkomsten genereren.

Hoewel er een groot aantal ICT bedrijven zijn waaruit je kunt kiezen, voldoen ze niet allemaal aan de specifieke behoeften van je bedrijf. Een samenwerking met het verkeerde team kan je uitgaven verhogen door irrelevante diensten, terugkerende beveiligingsproblemen, problemen met gegevensback-ups en aanzienlijk wat downtime.

Daarom moet je extra voorzichtig zijn bij het selecteren van je team. De enige manier om teleurstelling te voorkomen is het vermijden van deze acht veelgemaakte fouten bij het zoeken naar de juiste ICT-leverancier.

DE ACHT FOUTEN

FOUT # 1 – AANDRINGEN OP DE NIEUWSTE TECHNOLOGIE

Veel adverteerders willen je laten geloven dat de nieuwste technologie al je problemen kan oplossen. Hoewel het nieuwste aanbod op het gebied van virtualisatie of Cloud computing van groot belang kan zijn, is het mogelijk dat het niet bij je bedrijf past.

Laat je daarom niet verblinden door de hype rond nieuwe producten.

Overweeg zorgvuldig de resultaten die je ICT-leverancier je zal helpen bereiken en bepaal of de investering je in staat stelt deze te vervullen. Je leverancier moet je niet in verwarring brengen met de allernieuwste functies – hij moet je begeleiden en een naadloze integratie mogelijk maken.

FOUT #2 – GEEN REKENING HOUDEN MET DE RESPONSTIJDEN

Het bepalen van de responstijden van je toekomstige ICT dienstverleners is van essentieel belang. Je moet hen vragen hoe lang ze er gewoonlijk over doen om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Zorg ervoor dat je ook de efficiëntie van hun on-site ondersteuning meet.

Niet informeren naar hun beschikbaarheid is een andere grote fout. Je ICT-team moet 24 uur per dag diensten leveren, inclusief specialisten die je systeem bewaken.

Constante monitoring en beschikbaarheid kunnen ervoor zorgen dat je ICT-problemen vroegtijdig kunt opsporen. De provider kan dan onmiddellijk patches en updates uitvoeren om rampen te voorkomen.

Bovendien moet je ICT dienstverlener eenvoudige toegang bieden tot zijn helpdesk. Je moet contact met hen kunnen opnemen via e-mail, telefoon en chat voor directe begeleiding.

FOUT #3 – VERWAARLOZING VAN HET BEVEILIGINGSASPECT

Het verwaarlozen van de beveiligingsfuncties van je ICT dienstverlener is misschien wel de grootste fout die je maar kunt maken. Teams met onjuiste verdedigingsmechanismen kunnen je systeem niet beschermen tegen cyberaanvallers, waardoor het risico op verlies van gegevens en toegang tot bronnen toeneemt.

Om dit te voorkomen, moet je op zoek gaan naar ICT bedrijven die je kunnen beschermen tegen malware en andere bedreigingen. Ze moeten altijd prioriteit geven aan het beschermen van de vertrouwelijke gegevens van je bedrijf, zoals handelsgeheimen en klantinformatie.

Als het gaat om specifieke beveiligingsmaatregelen, moet je ICT dienstverlener functies hebben die inbraken in gegevens onmiddellijk voorkomen bij detectie. De lijst omvat simulaties van phishing-aanvallen, filtering van webcontent, DNS-beveiliging, endpointbescherming, beheer van mobiele apparaten en bescherming van dark web.

Bovendien moeten ICT teams inbraken in verkooppunten en netwerken elimineren voordat ze je systeem in gevaar brengen. Het is ook van het grootste belang dat zij zich houden aan de beveiligingsnaleving en overheidsvoorschriften.

FOUT #4 – HET BUDGET VERGETEN

Veel ICT-bedrijven werken met pay-as-you-go-prijs systemen. Hoewel dit helpt om de initiële investering te verlagen, kan het invoeren van een groot aantal technologieën op hetzelfde moment aanzienlijk meer geld kosten dan anders.

Denk daarom twee keer na voordat je zomaar je handtekening zet.

Doe grondig onderzoek naar je leveranciers en stel je budget op met professionele hulp. Deze stappen kunnen aanzienlijke frustratie in de toekomst voorkomen.

FOUT #5 – NIET BEPALEN VAN SCHAALBAARHEID

Een van de grootste belemmeringen voor de groei van je bedrijf is het kiezen van een ICT bedrijf met een slechte schaalbaarheid.

Schaalbare ICT-teams daarentegen stellen je bedrijf in staat te evolueren en te groeien. Ze kunnen hun diensten voortdurend uitbreiden om tegemoet te komen aan de doelstellingen van je bedrijf, zelfs als deze doelstellingen veranderen.

FOUT #6 – KIEZEN VOOR EEN NIET-RESPONSIEVE SERVICE LEVEL AGREEMENT

Service level agreements (SLA’s) houden ICT leveranciers verantwoordelijk voor hun diensten. Het legt normen voor verantwoordelijkheden, kwaliteit, reikwijdte en levertijd schriftelijk vast. Zonder SLA beschik je niet over een manier om een transparante samenwerking te garanderen.

Wanneer je jouw ICT-leverancier selecteert is het van belang om er een te zoeken met een responsieve overeenkomst. Dit kan je helpen om te garanderen dat de SLA schaalt met hun diensten, terwijl het continue verbetering geeft.

FOUT #7 – GEBREK AAN TEAMTRAINING EN FEEDBACK

De zoektocht is nog niet klaar als je een betrouwbare ICT-leverancier hebt gevonden. Nieuwe technologieën zullen niet op magische wijze je omzet verhogen binnen het bedrijf. .

Om je doel te bereiken, zullen je werknemers nog steeds moeten begrijpen hoe ze uw je technologische oplossingen moeten gebruiken. Maar vergeet niet dat niet elk teamlid in staat zal zijn om nieuwe tools gemakkelijk te begrijpen. Sommigen geven misschien zelfs de voorkeur aan de bestaande platforms.

Gelukkig kun je ICT-experts inhuren om hen te trainen. Deze professionals moeten eventuele complexe stappen vereenvoudigen en je personeel adviseren over hoe ze het meeste uit je nieuwe investering kunnen halen.

ICT Specialist nodig?

Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

Sommige bedrijven organiseren daarnaast regelmatige opleidingen, maar laten na om de prestaties van hun team te controleren. Dit is een grote fout, dit zorgt er namelijk voor dat je de reactie van je werknemers op de nieuwe technologieën niet kunt beoordelen.

Voer daarom vragenlijsten en andere vormen van feedbackverzameling uit om eventuele zwakke punten te bepalen en aan te pakken.

FOUT #8 – NEGEREN VAN ERVARINGEN MET VORIGE KLANTEN

Het kiezen van een ICT-leverancier is vergelijkbaar met het kopen van standaardproducten en -diensten. Het niet controleren van gebruikersreviews kan leiden tot teleurstelling.

Om een duidelijk beeld te krijgen van de capaciteiten van je ICT-team, analyseer je hun huidige en vorige klanten uit vergelijkbare branches. Kijk naar reviews en vraag de leverancier om een lijst van projecten en referenties.

Na het verrichten van dit onderzoek, zou je in staat moeten zijn om te zeggen of een ICT dienstverlener een ideale match is voor je bedrijf.

Bedenk echter wel dat elk ICT-team anders is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat ze goed thuis zijn in de gezondheidszorg, maar geen ervaring hebben met retailers. Daarom moet je bij ICT-leveranciers kiezen voor degene die binnen jouw branche werkzaam zijn om de beste resultaten te krijgen.

VIND DE JUISTE KANDIDAAT

Niemand wil in zee gaan met een slechte ICT-leverancier die geen goede resultaten kan leveren, je bedrijf blootstelt aan cyberaanvallen en andere kwetsbaarheden veroorzaakt. Je investering gaat in rook op en heel het bedrijf lijdt hieronder.

Gelukkig kunnen wij je een uitweg bieden.

Wij kunnen samen met jou een vrijblijvend gesprek van 10-15 minuten regelen. Samen met jou bespreken we meer manieren om de juiste ICT-leverancier te vinden en ervoor te zorgen dat je waar voor je geld krijgt.