FAQ items aan het laden...

ICT Tandartspraktijk in hartje Utrecht

Deze maand hebben we een nieuwe ICT tandartspraktijk mogen opleveren in het centrum van Utrecht.

ICT Tandartspraktijk in hartje Utrecht:

Deze maand hebben we een nieuwe ICT tandartspraktijk mogen opleveren in het centrum van Utrecht. Deze 6-kamer praktijk is een samenvoeging van twee praktijken uit de buurt tot één gezamenlijke locatie aan de gracht in hartje Utrecht.

ITR Automatisering heeft alle ICT nieuw geleverd. Alle kabeltjes van de hardware werden hierbij zoveel mogelijk weggewerkt. De software werd geïnstalleerd en als laatste fase begeleidden we de conversies van de administratiepakketten en röntgen software.

Graag neem ik u mee hoe dit project tot stand is gekomen en wat het traject is geweest voor oplevering 1 juni 2020:

November 2019: Onze relatie gaf in een gesprek aan bezig te zijn met een nieuw project en zou graag offerte willen ontvangen voor ICT voor deze 6 kamer praktijk met een server, computers in de behandelkamers en bij de balie. Verder was een printer, scanner en een Sonos audio systeem wenselijk.  Alles uiteraard op een veilig en betrouwbaar netwerk. De klant wilde graag zo min mogelijk draadjes zien en vroeg ons dit op dezelfde wijze te leveren, zoals we dat ook eerder deden in de andere praktijken van deze tandarts. Dat wil zeggen, alles netjes weggewerkt t.b.v. hygiëne.

Februari 2020: De opdracht was ons gegund en wij namen contact op met de aannemer van dit project om in samenspraak ervoor te zorgen dat de aansluitpunten van de stroom en het datanetwerk op de juiste plek kwamen. Omdat we in dit project geen draadjes willen zien hebben we de aannemer gevraagd de aansluitingen achter in de ombouwkasten te plaatsen zodat de mini computers netjes in de kastjes opgehangen konden worden. Wij nemen dus een stuk van de regie en communicatie richting de aannemer op ons om tot een strak en hygiënische resultaat te komen. Met deze manier van werken worden foutjes in het werk ook tot het minimale gereduceerd.

ICT Specialist nodig?

Wij zijn een ICT Dienstverlener specifiek gericht op tandartspraktijken. Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

Mei 2020: De aannemer was bezig in de laatste week voor oplevering en wij begonnen met de installatie van het netwerk; de internetverbinding werd opgeleverd en in de behandelkamers die al waren opgeleverd begonnen we met het plaatsen van de computers en beeldschermen.

De server werd geplaatst en in samenwerking met het dentale depot, welke de digitale röntgen leverde,  installeerden en testen we de werking zodat dit alles al klaar was voordat de laatste drukke dagen voor opening van de vernieuwde praktijk gepland stond.

De laatste dag dat er nog gewerkt werd op de oude locaties, zorgden we ervoor dat de backups voor conversie werden ingestuurd naar de leveranciers zodat zij aan de gang konden met het converteren en samenvoegen van Novadent naar Exquise en de digitale röntgen naar VisiQuick. Voor de conversies was 1 werkdag beschikbaar.

Vrijdag, einde van de dag, werden de conversies beschikbaar gemaakt en werden de geconverteerde bestanden teruggeplaatst op de server en getest voor oplevering. Ondertussen zorgden wij ervoor dat alle computers / printers en Dymo’s op hun plek staan, werden aangesloten en ingesteld.

Vrijdag einde middag, alle bestanden waren teruggeplaatst en wij vroegen de klant om de conversie steekproefsgewijs te controleren. Dit om te controleren of alle informatie correct staat en of de röntgenbeelden bij de juiste patiënt staan. De conversie was gelukt en wij gaven het systeem vrij om vanaf nu in te kunnen werken.

De eerste werkdag: Wij waren vroeg aanwezig om de eerste werkdag mee op te starten, kleine aanpassingen in het systeem kunnen we dan gelijk doorvoeren. De gebruikers maakten we wegwijs in het nieuwe systeem.
Alle systemen en processen werkten naar behoren, vanaf dit moment nemen we het systeem in beheer. We controleren 24/7 proactief alle processen en signaleren een verstoring vaak al voordat een gebruiker dit zelf merkt. De backup draait goed en alle systemen zijn beveiligd.

De uitgangspunten van dit project waren:

– Een stabiel ICT systeem
– Kabels wegwerken voor een strak en hygiënisch resultaat
– Project op tijd opleveren

De klant tevreden en wij tevreden! Heeft u nu ook een ICT project voor uw tandartspraktijk en spreekt onze manier van werken u aan? Dan komen wij graag in gesprek om uw wensen en onze manier van werken te bespreken.

Volg ons op Twitter