tips tandarts

Wat is Novadent – alles wat je moet weten

De naam Novadent zal je niet onbekend in de oren klinken, als tandarts ben je hier waarschijnlijk wel bekend mee. Novadent is op dit moment één van de meest populaire software pakketten voor tandartspraktijken in binnen- en buitenland. Met Novadent is het een stuk eenvoudiger om jouw patiënten de zorg te bieden die ze verdienen. Aangezien er nog altijd een onduidelijkheid bestaat over deze software hebben we hieronder alle belangrijke informatie voor je op een rijtje gezet. Door dit goed door te nemen kom je niet meer voor verrassingen te staan.

Hét software pakket van dit moment

Novadent is nog altijd een van de meest populaire software pakketten die je maar kunt vinden voor jouw tandartspraktijk. Door middel van deze software ben je in staat om jouw patiënten zo optimaal mogelijk te helpen. Het pakket is volledig aanpasbaar aan de hand van de werkwijze van jouw praktijk. Dit maakt het mogelijk om het pakket te personaliseren op basis van je wensen en behoeftes. Door deze personaliseerbaarheid is de software niet alleen geschikt voor reguliere tandartspraktijken, maar ook voor jeugdtandverzorging en andere vormen van bijzondere tandheelkunde. Deze veelzijdigheid maakt het een zeer bijzondere software om te gebruiken. Niet voor niets dat zoveel praktijken zweren bij de overzichtelijkheid van Novadent.

ICT Specialist nodig?

Wij zijn een ICT Dienstverlener specifiek gericht op tandartspraktijken. Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

Controle houden middels een agenda

Een van de belangrijkste onderdelen van de software is de agenda. In de agenda zijn verschillende overzichten terug te vinden. Dankzij de overzichten krijg je meer inzicht in het aantal medewerkers die beschikbaar zijn, het aantal patiënten wat op die betreffende data geholpen moet worden en meer informatie over de algemene bezetting van de praktijk. De agenda is ook nog eeens gekoppeld aan de wachtkamermodule. Door een barcode-lezer te scannen hou je optimale controle over wie er geholpen moet worden. Het resultaat? Een gestroomlijnd proces wat zorgt voor aanzienlijk minder vertraging, zowel voor de praktijk als voor de patiënt.

Inzicht in de patiënt – uitgebreide behandelkaart

Naast de verhoogde productiviteit maakt de software van Novadent het ook nog eens mogelijk om meer inzicht te krijgen in de situatie van de betreffende patiënt. Dankzij het volledige medische dossier krijgen de tandartsen in de praktijk een beter beeld bij degene die op de stoel ligt. Zo is het mogelijk om informatie op te zoeken over voorgaande behandelingen, bepaalde problemen waar de patiënt mee kampt en natuurlijk de huidige staat van het gebit. Heeft de patiënt een gaatje of iets dergelijks dan kan dit binnen no time worden ingevoerd in het systeem. Dit wordt allemaal mogelijk gemaakt middels een uitgebreide digitale behandelkaart. Op deze behandelkaart vind je onder andere het volgende terug:

  • Hoofdscherm met primaire behandelgegevens
  • Notities en correspondentie van de betreffende patiënt
  • Personaliseerbare subonderdelen

De software draagt bij aan een optimale ondersteuning tijdens de behandeling. Doordat de tandarts gelijk kan zien welke behandelingen er gevolgd moeten worden gaat er geen onnodige tijd meer verloren. Ook voor de patiënt brengt het systeem aanzienlijk veel voordelen met zich mee. Een patiënt hoeft bijvoorbeeld maar een keer aan te geven dat hij of zij snel last krijgt van pijn tijdens bepaalde behandelingen. Dit zorgt ervoor dat de tandarts gelijk de verdoving kan pakken indien de patiënt dit prettig vindt.

Optimaal contact met de klant

Bij Novadent begrijpen ze maar al te goed dat contact met de patiënt van cruciaal belang is voor een goedlopende tandartspraktijk. Om hiervoor te zorgen maakt het systeem het mogelijk om binnen één klik een afspraak te maken met de klant. Hierdoor heeft zowel de praktijk in het algemeen als de medewerker achter de balie baat bij deze nieuwe software. Heeft de patiënt een afspraak gemaakt maar kan deze onverhoopt niet langskomen? Geen probleem, een afspraak is binnen een paar seconden gewijzigd. Deze verbeterde communicatie draagt bij aan een soepele gang van zaken in de praktijk.

Door deze voordelen is Novadent niet voor niets één van de beste systemen voor bij jou in de tandartspraktijk. Nog meer te weten komen over dit systeem of benieuwd welke andere aanbieders er te vinden zijn? Blijf dan zeker even wachten, hier op de site kan je namelijk nog veel meer informatie vinden die mogelijk van belang zou kunnen zijn.

Novadent