FAQ items aan het laden...

Leid uw bedrijf effectiever door Unified Communications te implementeren

Unified Communications is een geweldige oplossing voor ondernemers die hun bedrijf willen vereenvoudigen.

Leid uw bedrijf effectiever door Unified Communications te implementeren

Unified Communications is een ideale oplossing voor bedrijfseigenaren die hun bedrijf willen stroomlijnen en de productiviteit van werknemers op de lange termijn willen verhogen.

Bekijk hoe het uw bedrijf ten goede komt.

ITR Automatisering

Het bieden van hoogwaardige communicatiekanalen is cruciaal voor elk bedrijf. Het bevordert immers de samenwerking tussen afdelingen en een snellere uitwisseling van ideeën.

Omdat telefoons hiervoor vaak niet voldoende zijn, wenden veel ondernemers zich tot unified communications.

Maar wat is unified communication precies?

Dit artikel legt precies dat uit. Lees verder om de belangrijkste concepten van deze aanpak te ontdekken en hoe u deze kunt gebruiken om uw bedrijf te helpen succes te behalen.

Wat is Unified Communications?

Unified Communications is een alles-in-één platform dat telefoon-, video-, schermdeling-, chat- en bestandsbeheer in één ruimte verenigt. Het is een kant-en-klaar systeem dat op vele manieren naadloze communicatie mogelijk maakt.

Het systeem werkt als een cloud, waardoor het gemakkelijk toegankelijk is voor alle teamleden met internettoegang.

Maar waarom zou iemand overwegen over te stappen op Unified Communications?

Er zijn verschillende redenen, maar dit is de meest cruciale:

Bedrijfsleiders die het gebruiken, kunnen hun bedrijf elke dag beïnvloeden en werknemers in staat stellen naadloos met elkaar te communiceren.

Dat gezegd hebbende, zullen we 5 van de belangrijkste kenmerken van dit concept opsommen om u te helpen beter te begrijpen hoe het u kan helpen uw bedrijf op te schalen.

De 5 kenmerken

Functie #1. Mobiliteit

Wanneer verbonden met Unified Communications, kunnen alle medewerkers te allen tijde en vanaf alle locaties verbonden blijven.

Het maakt niet uit of ze vanuit huis werken, op vakantie zijn op een afgelegen eiland of op kantoor zitten. Ze kunnen nog steeds chatten, gebeld worden en meer.

Functie #2. Uniforme berichtenuitwisseling

Hierdoor kunnen medewerkers met één tool verschillende soorten berichten afhandelen. Ze kunnen gemakkelijk van communicatiemodus wisselen, afhankelijk van hun behoeften.

Functie #3. Vergaderen

Wanneer u vergadertools nodig heeft, heeft u ze binnen handbereik. U kunt een groep teamgenoten of klanten van buiten uw organisatie toestaan ​​verbinding te maken en te spreken via video of audio vanaf verschillende locaties.

Functie #4. Faxondersteuning

Faxen die zijn ontvangen via Unified Communications verschijnen als e-mailbijlagen. Zo kunnen gebruikers ook faxen ontvangen op hun desktops en smartphones.

Functie #5. Aanwezigheid

Met deze functie kunnen andere gebruikers elkaars status weten. Dat betekent dat u kunt zien wanneer iemand online (actief), bezet (niet storen) of afwezig (niet op kantoor) is.

Hoe Unified Communications zakelijke leiders helpt

Dus, wat zijn de voordelen van het gebruik van Unified Communications in uw bedrijf?

ICT Specialist nodig?

Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

Laten we er hieronder zes bekijken.

Voordeel #1. Hogere teamproductiviteit

Het is belangrijk voor een bedrijfseigenaar om de workflow van zijn team te stimuleren en knelpunten weg te werken.

Want als ze dat eenmaal kunnen doen, zal de productiviteit drastisch verbeteren.

Dit kan dankzij Unified Communications.

Dit type communicatie maakt het voor teamleden gemakkelijker om tijd te besparen op verschillende taken, waaronder:

  • Sneller delen van bestanden waardoor e-mailthreads worden verwijderd voor teamwerk
  • Mogelijkheid om oproepen te ontvangen vanaf elke locatie
  • Mogelijkheid om voicemails en faxen rechtstreeks in de e-mail te ontvangen
  • Videovergaderingen met één klik voor noodgevallen

Teams met toegang tot dergelijke technologieën kunnen effectiever zijn en meer taken op één dag uitvoeren. Het helpt ook om communicatieproblemen op te lossen.

Voordeel #2. Lagere communicatiekosten

Oude telefoons en on-site communicatietools kosten vaak meer dan uw IT-budget zou toelaten.

Aan de andere kant vertrouwt unified communication voor al zijn activiteiten op internet. Dit betekent dat uw telefoonsysteem overgaat op Voice Over Internet Protocol (VoIP) en integreert met de rest van de tools.

Deze aanpak elimineert de noodzaak voor het maken van een server- en hardware-infrastructuur.

Unified Communications maakt het ook super eenvoudig om nieuwe gebruikers toe te voegen. Dat doe je heel eenvoudig via een gebruiksvriendelijk dashboard zonder dat je daarvoor naar de klantenservice hoeft te bellen.

Ten slotte zijn de kosten van Unified Communications elke maand hetzelfde. Er zullen geen verrassingen zijn voor uw budget.

Voordeel #3. Verbeterde klantenservice

Of een bedrijf al dan niet succesvol is, hangt sterk af van de kwaliteit van zijn klantenservice.

Met Unified Communications kunnen uw medewerkers gemakkelijker geweldige klantenservice bieden. Ze kunnen immers ongeacht hun locatie reageren op vragen van klanten. Dit komt omdat alle chats, inkomende oproepen en e-mails vanaf elk apparaat zichtbaar zijn.

U kunt ook al uw CRM-software op het platform integreren voor extra voordelen.

Wanneer een persoon bijvoorbeeld contact opneemt met uw bedrijf, kan de verantwoordelijke persoon alle benodigde informatie en notities met betrekking tot die klant zien. Uiteindelijk kunnen ze hen helpen problemen sneller op te lossen.

Voordeel #4. Empowerment van een extern personeelsbestand

Duizenden bedrijven zijn de afgelopen jaren overgestapt op werken op afstand. Er zijn immers tal van voordelen aan deze aanpak.

Een constante zorg hierbij is ervoor te zorgen dat externe werknemers alle tools hebben die ze nodig hebben voor hun werk.

Dankzij unified communications zijn alle communicatieaspecten in één platform ondergebracht.

Dit betekent dat alles wat uw externe medewerker nodig heeft, een stabiele internetverbinding is om toegang te krijgen tot uw netwerk en alle functies, net als de rest van het team.