FAQ items aan het laden...

Moet u controleren of de IT-dienstverlener uw tandartspraktijk voorziet in wat echt nodig is?

Een second opinion laten uitvoeren kan nooit kwaad. In veel sectoren behoort dit zelfs tot de standaard.

Moet u controleren of de IT-dienstverlener uw tandartspraktijk voorziet in wat echt nodig is?

IT-specialisten:  Een second opinion laten uitvoeren kan nooit kwaad. In veel sectoren behoort dit zelfs tot de standaard. Waarom zou dit ook binnen de IT-dienstverlening niet het geval zijn?

Hoe weet u of uw IT-specialist de juiste oplossingen biedt voor uw tandartspraktijk?

Een second opinion laten uitvoeren kan nooit kwaad. In veel sectoren behoort dit zelfs tot de standaard. Waarom zou dit ook binnen de IT-dienstverlening niet het geval zijn?

Kort geleden bezochten onze IT-specialisten een kaakchirurg aan wie nieuwe technologie voor zijn praktijk werd verkocht. Dit betrof een SonicWALL TZ 215. Dit is tegenwoordig een nogal standaard oplossing voor bedrijven van dit formaat. Toch vertoonde vooral de factuur iets opmerkelijks. In de specificatie werd namelijk de SonicWALL TZ 300 met een prijs van € 599,00 vermeld in plaats van de ontvangen SonicWALL TZ 215. Dat is uiteraard niet correct.

Het primaire probleem is dat een SonicWALL TZ 300 veel kostbaarder en krachtiger is dan een SonicWALL TZ 215. Deze eerste vergissing was zowel voor de kaakchirurg als voor onze IT-specialisten aanleiding tot het stellen van meer vragen.

  • Wat heeft de kaakchirurg eigenlijk echt ontvangen?
  • Is deze fout al eerder gemaakt?
  • Als de kaakchirurg met dezelfde leverancier door zou gaan, zou dit dan weer kunnen gebeuren?

Het belangrijkste is nog wel dat als onze IT-specialisten er niét waren geweest, hoe had de kaakchirurg en zijn medewerkers dan het verschil tussen de TZ 215 en 300 moeten weten?

Weet u eigenlijk wel wat u krijgt of heeft ontvangen?

De grote vraag is of kaakchirurgen en orthodontisten begrijpen en weten wat ze krijgen van IT-leveranciers? Kunnen zij er op vertrouwen dat zij de juiste apparatuur ontvangen en dat deze wordt geïnstalleerd op de juiste locatie en in overeenstemming is met de HIPAA-normen? Weet u dit niet zeker? Vraag dan een second opinion aan.

ICT Specialist nodig?

Wij zijn een ICT Dienstverlener specifiek gericht op tandartspraktijken. Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

Waarom een second opinion aanvragen?

Het antwoord op de vraag waarom u een second opinion zou moeten aanvragen, is het beste te beantwoorden met een vraagstelling. Al vanaf de basisschool wordt ons geleerd hoe belangrijk het is om de antwoorden die worden verkregen dubbel te controleren. Het dubbel controleren van antwoorden is niet alleen een prioriteit op school. Denk maar eens aan het ontvangen van een medische diagnose. Het is gebruikelijk om een tweede arts te raadplegen. Bijvoorbeeld om te kunnen controleren of wat wordt verteld juist is, maar ook om vast te kunnen stellen of de voorgestelde behandelwijze wel de beste is.

Wat levert een second opinion binnen IT-dienstverlening op?

Net als bij een arts of monteur, moet u ook de IT-diensten en de hardware binnen uw tandartspraktijk regelmatig laten controleren. Op deze manier kunt u de onderstaande aspecten van de IT-infrastructuur binnen uw tandartspraktijk controleren:

  1. Vernieuwing van de hardware

Het laten analyseren van alle technologie binnen uw tandartspraktijk zal ervoor zorgen dat alles correct is geïnstalleerd, effectief wordt onderhouden en binnen de levensduur valt. Hoewel dit van vanzelfsprekend klinkt, is dat lang niet altijd het geval.

Kort geleden bezochten onze IT-specialisten een tandarts die een draadloos toegangspunt had aangeschaft. Het enige probleem was dat niemand van de werknemers wist op welke plaats het zich binnen de tandartspraktijk bevond. Uiteindelijk bleek dat het draadloze toegangspunt in een onbeheerd stopcontact was gestoken en op de vloer was achtergelaten. Onze specialisten hebben ervoor gezorgd dat het toegangspunt correct en veilig werd geïnstalleerd. Natuurlijk op een plaats waar niemand er last van zou hebben.

  1. Mogelijkheden voor verbetering

Afhankelijk van de manier waarop uw huidige IT-infrastructuur is gebouwd en geïmplementeerd, zijn er voldoende mogelijkheden om de IT-werkwijze te verbeteren.

Bij een andere praktijk gespecialiseerd in kaakchirurgie, hebben we de kwaliteit van de beeldschermen gecontroleerd. Mede omdat werknemers hier al geruime tijd over klaagde. Ondanks het feit dat hen was verteld dat alles was aangesloten middels HDMI-kabels. Echter was dit niet de waarheid. De beeldschermen waren aangesloten met verouderde VGA-aansluitingen van lage kwaliteit. Dit was mede de oorzaak van de lage beeldkwaliteit.

  1. Prijscontrole

Een grondig onderzoek van de IT-diensten binnen uw tandartspraktijk vertellen u ook of u al dan niet teveel betaalt voor wat u krijgt. De prijscontrole mag worden aangemerkt als een Request-For-Pricing. Dit betreft een standaard procedure die consumenten helpt ervoor te zorgen dat ze krijgen wat ze nodig hebben tegen een concurrerende prijs.

Door te controleren hoe uw IT-uitgaven zich verhouden tot de industriestandaarden, kunnen er nieuwe mogelijkheden worden gevonden om geld te besparen en uw IT-budget meer doeltreffend te maken.

Uiteindelijk komt het erop neer dat er slechts een kleine kans is dat de IT binnen uw tandartspraktijk perfect geoptimaliseerd is. Alles is geïnstalleerd, geconfigureerd en onderhouden zoals het hoort. Uw volledige infrastructuur is recent en up-to-date. U betaalt één van de meest concurrerende prijzen binnen uw branche.

Maar weet u zeker dat dit zo is?

Wanneer het antwoord op deze vraag nee is, is het aanvragen van een second opinion een goede keuze. Maak een afspraak met een betrouwbare IT-leverancier voor tandartspraktijken om vandaag nog een onafhankelijke beoordeling te laten uitvoeren.

Volg ons op Twitter