FAQ items aan het laden...

Uw kantoorproductiviteit verhogen met gestroomlijnde Android-apps

Gebruikt jouw team ook hun mobiele Android-apparaten om aan het werk te gaan?

Gebruikt jouw team ook hun mobiele Android-apparaten om aan het werk te gaan? Het integreren van een Android suite van apps in je werkplek kan de productiviteit aanzienlijk verbeteren.

Veel organisaties kiezen voor Android om hun kantoorproductiviteit naar een hoger niveau te tillen. Ze kunnen immers zorgen voor meer flexibiliteit, betere work flows en efficiënte communicatie.

Alle sectoren in je bedrijf kunnen profiteren van een hoogwaardige suite van Android apps.

ITR Automatisering

Je accountmanager kan bijvoorbeeld een app gebruiken om tijdens gesprekken met klanten de klantinformatie bij te werken in plaats van aantekeningen te maken en de informatie later in te dienen. Dit kan veel tijd besparen en kan fouten verminderen die kunnen optreden als gevolg van extra stappen.

Een ander groot voordeel van deze apps is dat ze helpen om de hoeveelheid papierwerk te verminderen. Je team hoeft niet meer te wachten tot ze weer naar kantoor gaan om documenten te faxen, af te drukken en papieren dossiers bij te houden. Ze kunnen deze taken onderweg uitvoeren met minder inspanning, terwijl ze ook het inkt-, stroom- en papierverbruik verminderen.

Talloze bedrijven hebben veel voordeel gehaald uit het gebruik van Android apps op de toestellen van hun team, en ook u kunt er de vruchten van plukken. Je hoeft alleen maar een intuïtieve suite van apps te integreren.

Om je daarbij te helpen, vind je in dit artikel de drie beste Android-apppakketten om de productiviteit op kantoor te verhogen.

DE DRIE APPS

APP #1 – MICROSOFT 365

In tegenstelling tot Microsoft Office (een eenmalige aankoop), is Microsoft 365 aan te merken als een abonnementsdienst. Met Microsoft 365 hoef je je geen zorgen te maken over het betalen van de volle prijs wanneer er een nieuwe update uitkomt.

Abonnees krijgen automatisch toegang tot nieuwe functies, beveiligingsupdates en technische ondersteuning (zonder extra kosten). Deze zijn allemaal toegankelijk via meerdere pc’s, tablets, smartphones en Mac-apparaten.

Hoeveel apparaten kan je gebruiken vraag je je af? Dat hangt af van het Microsoft 365-plan waarop je je abonneert. Er zijn momenteel 4 business plannen en 4 luxe plannen. Dit betekent dat je je abonnement altijd kunt aanpassen om je rendement te optimaliseren.

Microsoft 365 is waarschijnlijk het best te omschrijven als een productiviteit Hub. Het biedt veel meer dan gemakkelijke toegang tot de Office desktop apps die de meeste mensen kennen: Word, Excel, Outlook en PowerPoint.

Abonnees krijgen ook toegang tot een holistische suite van productiviteitsverhogende functies:

– Ingebouwde professionele e-mail en agendafunctie

– Bestanden opslaan en delen vanaf meerdere apparaten, met 1 TB online opslag per gebruiker.

– Samenwerkingstools: Microsoft 365 Groups, Yammer en Microsoft Teams

– Geavanceerde beveiliging en apparaat beheer: Microsoft 365 Defender

Je kunt ook overwegen Microsoft 365 te koppelen aan andere productiviteitstools zoals Windows 365 (ook bekend als “Cloud PC”) en Windows Analytics.

Er is ook de mogelijkheid om apps van derden te integreren met Microsoft 365 In september 2021 onthulde Microsoft integratieopties voor derden voor Salesforce en Confluence Cloud van Atlassian. Ze voegen zich bij andere populaire apps van derden zoals Slack, Mailchimp, Trello en Evernote.

APP #2 – GOOGLE WORKSPACE

Google Workspace (voorheen G Suite) is waarschijnlijk de grootste concurrent van Microsoft 365. Abonnees krijgen toegang tot een suite van communicatie- en samenwerkingsapps.

Deze omvatten wereldwijde favorieten zoals Gmail, Gdrive, Google Meet, en Agenda, evenals Google Docs, Sheets, Slides, Forms, Sites, en nog veel meer handige tools.

Google biedt drie bedrijfsplannen (Business Starter, Standard en Plus) en een Enterprise-plan (met aangepaste prijzen). Aangezien je je op maandbasis abonneert op Google Workspace beschik je over meer flexibiliteit. Je kunt eenvoudig elke maand van het ene naar het andere plan overstappen als je bedrijf in de loop der tijd aanzienlijk verandert. Bovendien hebben alle Google Workspace-plannen een gratis proefperiode van 14 dagen. Dit is waarschijnlijk de beste manier om te ontdekken of een bepaald plan het maandelijkse prijskaartje waard is.

Het is echter van belang om op te merken dat het instapplan van Google Workspace (Business Basic) slechts 30 GB opslagruimte per gebruiker biedt. Het equivalent van Microsoft 365 biedt 1TB. Google Workspace’s Business Standard en Business Plus plannen zijn echter zeer concurrerend op het gebied van opslag. En zowel Microsoft 365 als Google Workspace geven je de mogelijkheid om meer opslag te kopen op een per gebruiker basis als je je huidige quota overschrijdt.

Als je bedrijf specifieke apps nodig heeft die verder gaan dan de kern- en ondersteunende apps van Google Workspace is het mogelijk om naar de Google Workspace Marketplace te gaan. Deze map met apps van derden bevat honderden extra apps die compatibel zijn met Google Workspace. Bijvoorbeeld Dropbox, Trello, HelloSign en MindMeister.

APP #3 – WPS OFFICE

WPS Office kan een super handige aanwinst zijn voor je op je werkplek. Zo heeft hij ondersteuning voor bijna 50 talen. Het is gratis te installeren en bestaat uit Spreadsheet, Presentation, en Writer. Je kunt ook meer functies kopen.

ICT Specialist nodig?

Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

In tegenstelling tot de andere apps, kan WPS Office zelfs PDF naar WPS converteren en Adobe-bestanden lezen. Deze app ondersteunt verschillende bestandstypen, waaronder HTML, TXT, PPTX, DOT, RTF en DOC. Alle documenten zijn compatibel met Google Docs en Microsoft Office.

Bovendien kun je met WPS Writer je documenten veilig opslaan met wachtwoorden. Je kunt je bestanden ook bewerken zonder het risico van gegevensverlies dankzij de functie voor automatisch opslaan. Bovendien beschikt de app over een spellingscontrole, commentaar en kun je wijzigingen bijhouden.

Dat gezegd hebbende, WPS Writer is misschien wel de beste app voor het stimuleren van kantoorproductiviteit op het Android-platform.

OPTIMALISEER JE WERKPLEK MET GEAVANCEERDE ANDROID-APPS

Hoewel alle drie de pakketten een uitstekende keuze zijn voor Android-gebruikers, is Microsoft 365 misschien wel de beste optie om voor te kiezen.

Het levert de tools die nodig zijn voor de meest optimale samenwerking, waaronder Word, Excel, Outlook en PowerPoint. De voortdurende klantenondersteuning is ook bewonderenswaardig. Dit betekent dat je problemen al snel kunt oplossen. Dat gezegd hebbende, is het altijd het beste om al je opties zorgvuldig te overwegen voordat je je vastlegt op een productiviteitssuite voor de lange termijn.

Welke app-suite je ook kiest, het is duidelijk dat het aanpakken van de productiviteit op de werkplek van cruciaal belang is. De trend naar digitalisering heeft zelfs de meest sceptische en veranderingsresistente mensen beïnvloed.

Bovendien heeft de COVID-19 pandemie de adoptie van remote en hybride werken in meerdere industrieën en landen versneld. Hoewel iedereen uitkijkt naar een post-pandemische toekomst waarin het virus eindelijk is overwonnen, is het duidelijk dat er ook een nieuwe manier van werken aan is gebroken.

Als je de productiviteit en winstgevendheid van je bedrijf wilt verhogen nodigen wij je uit om vandaag nog met ons team te bellen. We kunnen een objectief gesprek inplannen om uit te zoeken hoe we jou kunnen helpen.

Op zoek naar een specifiek onderwerp?

Doorzoek het archief