FAQ items aan het laden...

Een MSP kiezen – waar u op moet letten?

Een managed service provider (MSP) is een extern bedrijf dat de informatietechnologie (IT)-infrastructuur en eindgebruikerssystemen van een klant op afstand beheert

Het intern beheren van gegevens en IT-oplossingen kan uitdagend en duur zijn. Dat is de reden waarom veel organisaties kiezen voor het gebruik van MSP’s.

Digitalisering heeft bedrijven gedwongen hun activiteiten te veranderen en IT een groot deel van hun dagelijkse gang van zaken te laten uitmaken. Toch kunnen sommige eigenaren de verandering niet effectief aan. Dit is de reden dat ze kiezen voor een managed service provider, ook wel een MSP, om het werk uit handen te nemen.

Maar wat is een MSP precies?

Simpel gezegd is dit een extern bedrijf waarmee u kunt samenwerken om delen van je bedrijf te helpen beheren, zoals je IT- of Cloud behoeften. Het biedt technologie en expertise om de schaalbaarheid van jouw organisatie te vergroten.

ITR Automatisering

Werken met MSP’s kan enorme voordelen hebben voor je onderneming.

Hun grondige kennis van geavanceerde technologie kan je bijvoorbeeld helpen de prestaties, de activiteiten en de beveiliging te verbeteren en tegelijkertijd de overheadkosten te verlagen. Bovendien kunnen ze verschillende creatieve oplossingen bieden om je te helpen navigeren door het evoluerende landschap van de big data-wereld.

Maar de sterkste troef van een MSP is meestal hun vermogen om oplossingen op maat te leveren die perfect bij jouw bedrijf passen.

Dankzij hun expertise kunnen ze je bedrijf grondig analyseren en hun diensten verlenen op basis van je sterke en zwakke punten. Bovendien houden ze rekening met de regelgeving en compliance om juridische problemen te voorkomen.

Een ander groot voordeel van MSP’s is dat ze je bedrijf ook na uren kunnen ondersteunen.

Ze bieden ondersteunende services en personeel om je organisatie 24/7 te onderhouden en te beschermen. MSP’s kunnen zelfs in je systeem inloggen om problemen op te lossen en updates te implementeren zonder naar je kantoor te gaan met behulp van technologie op afstand.

Al met al kunnen MSP’s helpen je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Je kan alleen niet met zomaar een dienstverlener in zee gaan. Je moet het juiste team voor je onderneming selecteren. Wij laten je in dit artikel zien hoe je dit moet doen.

EEN MSP KIEZEN – WAAR MOET JE OP LETTEN

Het inhuren van een MSP zou nooit een overhaaste beslissing moeten zijn. In plaats daarvan moet je rekening houden met een groot aantal factoren.

Hier zijn de zes belangrijke factoren om in gedachten te houden:

ICT Specialist nodig?

Bent u op zoek naar een ICT specialist of bent u ontevreden over uw huidige dienstverlener? Dan kom ik graag in contact om uw wensen en vragen te beantwoorden.

Neemt u contact op via de contact pagina, of stuur voor direct contact een WhatsApp bericht.

FACTOR #1. DE BEOORDELINGEN VAN DE MSP

Potentiële MSP’s moeten casestudy’s en referenties overleggen om aan te tonen dat ze geschikt zijn voor je bedrijf. Je kunt ook kijken naar reviews, beoordelingen en andere verhalen van klanten. Deze zullen je helpen bepalen of het team al een tijdje actief is en of hun reputatie solide is.

Werken met een gerenommeerde MSP kan je enorm veel gemoedsrust bij het uitbesteden van deze taken. Bovendien kan je erop kunnen vertrouwen dat de MSP er alles aan zal doen om zijn naam hoog te houden.

Het succes van de MSP hangt in bepaalde opzichten af van jouw eigen succes. Dit is de reden dat ze jou als een waardevolle partner beschouwen.

FACTOR #2. DE MOGELIJKE DIENSTEN DIE ZE AANBIEDEN

MSP’s bieden een breed scala aan diensten. Sommige teams zijn full-service bedrijven. Dit betekent dat ze je Cloud- en IT-behoeften uitgebreid aanpakken. Anderen daarentegen kunnen je helpen met verschillende stukjes van je technische puzzel.

Overweeg daarom zorgvuldig wat je behoeften zijn en zorg ervoor dat je MSP hieraan kan voldoen.

Ongeacht je servicepakket moet de MSP op de hoogte zijn van de laatste technologische trends. Anders kunnen tal van beveiligingsproblemen jouw bedrijf in gevaar brengen en de concurrentie de overhand over je laten krijgen.

FACTOR #3. ONDERSTEUNING

Zoals we al even kort hebben besproken kunnen MSP’s op ieder moment werken om ervoor te zorgen dat je bedrijf compliant volledig naar behoren functioneert. Ze moeten echter ook hun ondersteuning snel opvoeren en de personeelsroosters aanpassen naarmate je bedrijf groeit.

Daarom moet je een MSP overwegen die training voor je werknemers aanbiedt.

Het laat hen de noodzakelijke veranderingen begrijpen en moedigt hen aan om andere teamleden te trainen als ze bij je bedrijf komen werken. Maar als je werknemers het te druk hebben, kun je de MSP de opdracht geven om alle trainingen uit te voeren.

FACTOR #4. RESPONSTIJD

Je netwerk kan om allerlei redenen uitvallen, waardoor je werknemers niet meer kunnen werken en je klanten u niet meer kunnen bereiken. Deze situatie kan zelfs je reputatie, klantenbestand en inkomsten aantasten. In het ergste geval kan het er zelfs toe leiden dat je jouw bedrijf moet stoppen.

Gelukkig kan een MSP van hoge kwaliteit je helpen dit scenario te voorkomen. Zij kunnen bedreigingen voor je systeem identificeren en ze neutraliseren voordat ze je bedrijf schade toebrengen.

Daarnaast kunnen ze als er een incident plaatsvindt onmiddellijk reageren. Ze moeten de risico’s zo snel mogelijk beperken om te voorkomen dat je organisatie afbrokkelt.

FACTOR #5. BEVEILIGING EN BACK-UP

Een van de belangrijkste taken die je MSP op zich neemt, is het afschermen van je gegevens tegen cyberaanvallen. Dit is van cruciaal belang voor de bescherming van je bedrijf en klanten. Bovendien kan veilige gegevensopslag verplicht zijn in je branche. Dit is de reden dat je IT-afdeling alle hulp kan gebruiken die ze krijgen.

Zodra je met een MSP samenwerkt, moeten zij je robuuste beveiligingsoplossingen en Endpoint bescherming aanbevelen om schadelijke software te bestrijden. Ook moeten ze rekening houden met compliance om juridische problemen te helpen voorkomen.

Een ander belangrijk onderdeel van hun opdracht moet de implementatie van back-upsoftware zijn. Het stelt je in staat je gegevens terug te halen in geval van een inbreuk. Een dergelijke implementatie kan automatisering, een herstelplan en een no-downtime-beleid omvatten.

Met een betrouwbare back-up- en beveiligingsstrategie kun je jouw bedrijf met meer vertrouwen leiden. Het risico op downtime zal drastisch verlaagd worden, waardoor je vlot kunt werken, hoge verkoopcijfers kunt behouden, klanten kunt behouden en je merk kunt beschermen.

FACTOR #6. BEGELEIDING BIJ WORKFLOWOPTIES

Je MSP moet zich niet alleen bezighouden met cyberbeveiliging. Ze moeten ook voorstellen om de beste praktijken in het hele Tech-landschap toe te passen.

Ze zouden je bijvoorbeeld advies moeten geven over verschillende CRM-oplossingen en projectmanagementtoepassingen. Ze moeten je daarnaast helpen je benadering van workflow en gegevens te vernieuwen om efficiëntie te creëren in alle afdelingen.

Het is een feit dat je enorme resultaten kunt behalen met hun begeleiding. Je team kan sneller werken, in real-time samenwerken en meer technisch onderlegd zijn.

KIES JE MSP ZORGVULDIG

Hoewel de prijs belangrijk is bij het selecteren van een MSP is dit niets in vergelijking met alle factoren die hierboven zijn genoemd. Zorg ervoor dat ze perfect passen bij je onderneming, zelfs als je hier net even wat meer voor moet betalen.

Met een hoge mate van expertise, services op maat en inzicht in bedreigingen kan een gerenommeerd team je helpen je concurrenten voor te blijven.

Als je meer hulp nodig hebt bij het kiezen van jouw MSP, kun je altijd contact opnemen met ons ervaren team. Laten we een snel gesprek van 15 minuten inplannen om de ideale MSP voor jouw bedrijf te kiezen.

Neem gerust vrijblijvend contact op om van gedachten te wisselen.

Op zoek naar een specifiek onderwerp?

Doorzoek het archief