Sneller, goedkoper en beter patiënten helpen met slimme oplossingen! De vraag is niet zozeer of je ICT wilt inzetten om je praktijk efficiënter in te richten, maar hoe je dat het beste kunt doen. Een ding is zeker: er zijn mogelijkheden genoeg!

Zelfservice patiënten

Voor een kleine tandartspraktijk is de receptie vaak een dure, maar noodzakelijke post. Er moet toch iemand de telefoon opnemen, afspraken met patiënten maken en opvangen als ze naar de praktijk komen?! Het lijkt vanzelfsprekend, maar tegenwoordig zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Zo kun je patiënten telefonisch of online zelf een afspraak in de agenda laten boeken. Je kunt ook een scherm in de wachtruimte plaatsen waarmee ze zichzelf bij binnenkomst kunnen aanmelden. Het is misschien even wennen, maar veel patiënten zijn uiteindelijk blij dat ze niet meer in de wacht hoeven te staan!

Optimaliseren interne werkprocessen

Een beetje praktijk heeft meerdere specialisten aan boord: een tandarts, een tandtechnicus, een mondhygiënist… Met slimme ICT oplossingen kunnen de activiteiten beter op elkaar afgestemd worden zodat iedereen zo efficiënt mogelijk zijn werk kan doen.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan een computerscherm in de sterilisatieruimte zodat de spullen voor de volgende patiënten al klaargezet kunnen worden. Of een systeem waarmee de verschillende specialisten de patiëntendossiers probleemloos aan elkaar kunnen overdragen.

Beter samenwerken met externe partijen

Je maakt gebruik van een online bestelsysteem van uw leverancier. Je dient declaraties in via een online declaratiesysteem van uw verzekeraar. Door dit soort tools slim te koppelen aan je eigen administratie hou je ten allen tijde het overzicht. Dit spaart een hoop heen en weer gebel, tijd en geld!

Meer weten?

Heb je het idee dat je praktijk efficiënter zou kunnen worden ingericht, maar weet je niet goed waar te beginnen? Neem dan contact met ITR Automatisering op. We denken graag met je mee over de beste oplossing voor je bedrijf!